בס”ד שם: _____________
פניני הלכה פרק ב’.
1. מהי הסיבה שחכמים תקנו נטילת ידיים לפני אכילת לחם?
א. בגלל סרך הטומאה (הסבר: שהכוהנים יתרגלו ליטול לפני שאוכלים תרומה)
ב. בגלל שהידיים עסקניות הן ונוגעות בכל מקום.
ג. במקום טבילה במקווה הקלו חכמים רק ליטול ידיים. ד. תשובות א’ ו- ב’ נכונות.
2. להלכה בשולחן ערוך נפסק שהאוכל ענבים רטובים –
א. צריך ליטול ידיו. ב. אין צריך ליטול ידיו. ג. חייב לנגבם. ד. ירטיב גם את ידיו ויאכל.
3. אדם הקובע סעודה בדברי מזונות –
א. אין חובה ליטול את ידיו. ב. חייב ליטול ידיו. ג. מחלוקת. ד. אסור לקבוע סעודה במזונות.
4. שיעור “רביעית הלוג” הוא – א. כשיעור כזית. ב. כשיעור כותבת. ג. כשיעור ביצה וחצי.
5. הם מותר ליטול ידיים בברז רגיל שיש בביתו? א. מותר. ב. אסור. ג. מחלוקת.
6. האם טבעת שעל אצבעו נחשבת לחציצה? א. כן, נחשבת לחציצה. ב. אינה נחשבת לחציצה.
ג. אם לא מסירה אף פעם, אינה נחשבת לחציצה. ד. מחלוקת.
7. להלכה: מתי מברכים על נטילת ידיים?
א. לאחר נטילה ולאחר ניגוב. ב. לפני הנטילה.
ג. לא משנה העיקר שיברך. ד. לאחר הנטילה אך לפני הניגוב.
8. סדר נטילת ידיים הוא –
א. 3 פעמים לסירוגין ימין ואח”כ שמאל . ב. פעמיים רצופים על ימין ופעמיים על שמאל.
ג. אין הבדל להלכה ויכול לנהוג כפי שנוח לו. ד. מחלוקת תנאים.
9. באיזה מקרה מהמקרים הבאים יצא ידי חובת נטילה, אך לא לכתחילה?
א. נטל בכוס חד פעמית העשויה מקרטון. ב. חפן בידו מים כשיעור הרצוי והטיל על ידיו.
ג. מילא שקית ניילון מים ושפך על ידיו. ד. מילא בנטלה מיץ תפוזים ונטל בהם.
10. האם אדם המאכיל את חברו לחם צריך ליטול ידיו?
א. צריך ליטול את ידיו כי הוא נוגע בלחם. ב. אינו צריך ליטול ידיו היות ואינו אוכל.
ג. יחזיק את הלחם במזלג או שקית ויאכיל את חברו.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
בס”ד שם: _____________
פניני הלכה פרק ב’.
1. אדם הקובע סעודה בדברי מזונות –
א. אין חובה ליטול את ידיו. ב. חייב ליטול ידיו. ג. מחלוקת. ד. אסור לקבוע סעודה במזונות.
2. האם טבעת שעל אצבעו נחשבת לחציצה? א. כן, נחשבת לחציצה. ב. אינה נחשבת לחציצה.
ג. אם לא מסירה אף פעם, אינה נחשבת לחציצה. ד. מחלוקת.
3. מהי הסיבה שחכמים תקנו נטילת ידיים לפני אכילת לחם?
א. בגלל סרך הטומאה (הסבר: שהכוהנים יתרגלו ליטול לפני שאוכלים תרומה)
ב. בגלל שהידיים עסקניות הן ונוגעות בכל מקום.
ג. במקום טבילה במקווה הקלו חכמים רק ליטול ידיים. ד. תשובות א’ ו- ב’ נכונות.
4. להלכה בשולחן ערוך נפסק שהאוכל ענבים רטובים –
א. צריך ליטול ידיו. ב. אין צריך ליטול ידיו. ג. חייב לנגבם. ד. ירטיב גם את ידיו ויאכל.
5. האם אדם המאכיל את חברו לחם צריך ליטול ידיו?
א. צריך ליטול את ידיו כי הוא נוגע בלחם. ב. אינו צריך ליטול ידיו היות ואינו אוכל.
ג. יחזיק את הלחם במזלג או שקית ויאכיל את חברו.
6. באיזה מקרה מהמקרים הבאים יצא ידי חובת נטילה, אך לא לכתחילה?
א. נטל בכוס חד פעמית העשויה מקרטון. ב. חפן בידו מים כשיעור הרצוי והטיל על ידיו.
ג. מילא שקית ניילון מים ושפך על ידיו. ד. מילא בנטלה מיץ תפוזים ונטל בהם.
7. להלכה: מתי מברכים על נטילת ידיים?
א. לא משנה העיקר שיברך. ב. לאחר הנטילה אך לפני הניגוב.
ג. לאחר נטילה ולאחר ניגוב. ד. לפני הנטילה.
8. שיעור “רביעית הלוג” הוא – א. כשיעור כזית. ב. כשיעור כותבת. ג. כשיעור ביצה וחצי.
9. הם מותר ליטול ידיים בברז רגיל שיש בביתו? א. מותר. ב. אסור. ג. מחלוקת.
10. סדר נטילת ידיים הוא –
א. 3 פעמים לסירוגין ימין ואח”כ שמאל . ב. מחלוקת תנאים.
ג. אין הבדל להלכה ויכול לנהוג כפי שנוח לו. ד. פעמיים רצופים על ימין ופעמיים על שמאל.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
תשובון
1. מהי הסיבה שחכמים תקנו נטילת ידיים לפני אכילת לחם?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
ד א ב ג ב ג ד ב א ב
1. אדם הקובע סעודה בדברי מזונות –
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
ב ג ד א ב א ב ג ב ד